Göktaş'Tüketiciler sahipsiz değil'

Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı İktisatçı Mustafa Göktaş, 2013 yılı ilk üç ayı yurt geneli dernek çalışmalarını ve yapılan tüketici başvurularının değerlendirmesini yaptı.

Göktaş'Tüketiciler sahipsiz değil'
TAKİP ET Google News ile Takip Et

TÜKETİCİ SORGULUYOR

Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı iktisatçı Mustafa Göktaş, “2013 yılı ocak ayından Mart ayının bu gününe kadar derneğimizin etkinlik ve çalışmaları ile ilgili bilgi vermek ve aynı zamanda bu üç ay içinde yurt geneli tüketicilerimizin yaptığı şikâyet ve başvuruların değerlendirmesini sizlerle paylaşmak istiyorum. Son 15 yıl içinde yaptığımız etkinlikler, uyarıcı çalışmalar, eylemli basın açıklamaları, protestolar, yapılan yazılı ve sözlü basın açıklamaları, Boykotlar, Afişli ve broşürlü çalışmalarımız neticesi toplumda büyük değişimler olduğu, tüketici bilincinin arttığı ve artık tüketicinin güncel hayatı sorguladığını görüyoruz. Bu olumlu gelişmenin Sivil Toplum Kuruluşu (STK)  olan ÇETKODER’in ve bizim gibi faaliyet gösteren STK ‘ ların yılmaz, bıkmaz, usanmaz tavır ve çalışmaları ile gerçekleştiğinin altını çizmek istiyorum. Emeği geçen herkese sonsuz teşekkür ediyorum. Bizi hiçbir zaman yalnız bırakmayan Basın kuruluşlarına da müteşekkiriz ” dedi.

 

EN ÇOK ŞİKÂYET YİNE BANKALAR VE AKARYAKIT

Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı iktisatçı Mustafa Göktaş, “Tüketicinin en çok canını acıtan kurum Bankalar. Bankaların yaptığı uygulamalar insanları canından bezdiriyor. Halen hangi iş için ne kadar ücret alıyorlar bunu bankaların görünür yerlerine bir tablo halinde asmamaları üzüntü verici. Ayrıca Verilen krediler, kredi kartı uygulamaları halkımızı canından bezdirmiş durumda. Bu hususta devletin acil tedbir alması ve yasal düzenlemeler yapması gerektiğinin tekraren altını çiziyorum. İkinci husus Tükettiğimiz akaryakıtın pahalı oluşu. Halen bu hususta hiçbir düzenlemeye gidilmedi. Adeta akaryakıtın pompası milletin cebinden çıkmıyor. Dünyanın en pahalı akaryakıtını tüketmek durumunda bırakılıyoruz. Dolaylı vergi dediğimiz çeşit çeşit verginin akaryakıta yansıtılmasından dolayı pahalı olarak tüketiyoruz. Artık buna bir çözüm getirilmesi gerekmektedir. Akaryakıtın içindeki dolaylı vergilerin kaldırılması, kaldırmıyorlar ise oranlarının düşürülmesi gerekmektedir. Tüketicilerimizi ve yaşamı olumsuz etkileyen bu uygulamanın artık adil ve hakkaniyet çerçevesinde düzenlenmesi elzemdir” dedi.

 

TÜKETİCELER YURT GENELİ HANGİ HUSUSLARI ŞİKÂYET ETTİ?

 

Bankaların Kredi uygulamalarındaki faizlendirme ve alınan masraflar hususunda yapılan şikâyetler:  19874,

 

Bankaların Kredi Kartı uygulamalarındaki aidat ve diğer işlemler için yapılan kesintiler için: 8523,

 

Tüketilen akaryakıt ürünlerinin pahalı oluşu için: 10245,

 

Toplam: 38.642 Başvuru. (Başvurular elektronik posta yolu ile yapılmıştır.)

 

TÜKETİCİ BİLİNCİNİN OLUŞTUĞU EN ÇOK HAK ARAYAN VE BAŞVURU YAPARAK YAŞAMI SORGULAYAN İLLERİMİZİN (PLAKA NUMARALARINA GÖRE) SIRALAMASI VE BAŞVURU SAYISI

 

ADANA- 300,

ADIYAMAN-  12,

AFYONKARAHİSAR- 8,

AĞRI-  1

AMASYA- 6,

ANKARA- 1873,

ANTALYA- 145,

ARTVİN- 2,

AYDIN- 129,

BALIKESİR- 41,

BİLECİK- 23,

BİNGÖL-  0

BİTLİS- 0

BOLU- 176,

BURDUR- 35,

BURSA- 2943,

ÇANAKKALE- 1285,

ÇANKIRI- 3,

ÇORUM- 17,

DENİZLİ- 176,

DİYARBAKIR- 2,

EDİRNE- 19,

ELAZIĞ- 6,

ERZİNCAN- 9,

ERZURUM- 21,

ESKİŞEHİR- 1147,

GAZİANTEP- 7,

GİRESUN- 3,

GÜMÜŞHANE- 1, 

HAKKARİ- 1, 

HATAY- 41,

ISPARTA- 10,

MERSİN- 712,

İSTANBUL- 8145,

İZMİR-  9897,

KARS- 0

KASTAMONU- 11,

KAYSERİ- 5365,

KIRKLARELİ- 0

KIRŞEHİR- 0

KOCAELİ- 2

KONYA- 3696,

KÜTAHYA- 0

MALATYA- 0

MANİSA- 1

KAHRAMANMARAŞ- 5

MARDİN- 0

MUĞLA- 2,

MUŞ- 0

NEVŞEHİR- 1,

NİĞDE- 3,

ORDU- 1,

RİZE-  1,

SAKARYA- 1,

SAMSUN- 819,

SİİRT- 0

SİNOP- 476,

SİVAS- 0

TEKİRDAĞ- 1

TOKAT- 0

TRABZON- 0

TUNCELİ- 2,

ŞANLIURFA- 0

UŞAK- 0

VAN- 1,

YOZGAT- 2

ZONGULDAK- 410,

AKSARAY- 16,

BAYBURT- 1,

KARAMAN- 11,

KIRIKKALE- 1,

BATMAN- 2,

ŞIRNAK- 1,

BARTIN- 4,

ARDAHAN- 0

IĞDIR- 0

YALOVA- 5,

KARABÜK- 0,

KİLİS- 1,

OSMANİYE- 4,

DÜZCE- 3.

 

Buna göre ilk 12 sırayı şu illerimiz almıştır: İzmir 9897, İstanbul 9143, Kayseri 5865, Konya 3696, Bursa 2943, Ankara 1873, Çanakkale 1285, Eskişehir 1147, Samsun 819, Mersin 712, Sinop 476, Zonguldak 410 başvuru ve şikayet ile ilk 12 sıralamaya oturmuşlardır.

 

Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı iktisatçı Mustafa Göktaş, “Artık insanımız neyi neden niçin tüketiyor sorguluyor ve hak ve hukukunu arıyor. Bu yılın ilk üç ayında tüketici bilinci bizlere bu şekilde yansımıştır” dedi.

 

Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı iktisatçı Mustafa Göktaş, “2013 yılı önelli gün ve haftalarda ayrıca farklı çalışmalar yaptık. Bu çalışmalarımızın başında,  Her yıl ocak ayının ikinci haftasında değişik etkinlikler ile kutlanan “enerji Tasarrufu haftası” , vardı. Yine Mart ayının ilk haftası “Girişimcilik haftası”, 15 -21 Mart tarihleri arasında “Tüketiciyi koruma haftası”,  21- 26 Mart “orman haftası”, 22 Mart “Dünya su günü” nü afişli, broşürlü, değişik faaliyetler ile ifa ettik. Enerji tasarrufu için ve Tüketiciyi koruma haftası içerisinde çıkardığımız iki ayrı afiş ile yurt geneli çok sayıda esnaf ve iş yerinde afişleme yaptık. Girişimcilik seminerlerimiz olumlu geçti. Yine bu arada toplumsal kalkınma, bilinçlenme ve mutabakat adına önemli bir esere imza atmış bulunuyoruz.  ÇETKODER olarak çok sayıda sertifikalı kurs vermeyi planlıyoruz. İş ve meslek öğretimi amaçlı… Ücretsiz halk yararına kurslar. Çok sayıda hatırı sayılır üniversite ile girişimlerimiz var. Sertifikalar uluslararası geçerliliğe hâkim olsun istiyoruz. Sertifikalı kurslarımızın konuları ve başlıkları şöyle olacak;

1- ÇAĞDAŞ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

2- DİJİTAL PAZARLAMA ve SOSYAL MEDYA İLETİŞİMİ,

3- ENERJİ VERİMLİLİĞİ TEKNOLOJİLERİ VE MEVZUATI,

4- ENERJİ YÖNETİMİ, POLİTİKALARI ve HUKUKU,

5- HAKLA İLİŞKİLER,

6- İLETİŞİM,

7- İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ,

8- İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU,

9- İŞLETMELERDE SERA GAZI EMİSYONLARININ HESAPLANMASI MUHASEBESİ ve YÖNETİMİ,

10- KALİTE EĞİTİMİ,

11- LOJİSTİK EĞİTİMİ,

12- PERSONEL ÖZLÜK İŞLERİ ve BORDROLAMA,

13- SAĞLIK KURUMLARI YÖNETİMİ,

14- BEDEN DİLİ EĞİTİMİ,

Toplumsal bir faydaya daha imza atma gayreti içindeyiz. Toplumsal kalkınma, toplumsal mutabakat ve toplumsal barış adına, TÜKETEN değil ÜRETEN toplum olmak için gayretlerimizi sürdüreceğiz. Birlikte el ele vererek çözemeyeceğimiz hiçbir sorun yoktur. Yeter ki bilgimizi, birikimlerimizi, maneviyatımızı paylaşalım, bölüşelim ve sevgi ile şükredelim. Tabi ki daha iyisi olsun, dahi iyi hizmetler sunalım ve alalım diye çaba içinde olacağız. Ama Şükürsüz ve tatminsiz de olmayacağız. Toplumun ve milletimizin kalkınması, toplumsal refahın artması, toplumsal mutabakatın sağlanması, barış ve huzurun tahsisinde toplumun tüm katmanlarının el ele vererek, bir birine saygı göstererek çalışması lazım. Herkese bize gösterdiği ilgi, sevgi ve saygıdan dolayı müteşekkiriz. Çalışmalarımız artarak devam edecek” dedi.